Zamieszczone przez joe_simpson
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Wczoraj do brata na warsztat przyjechało Audi A3 SB 1.4 TSI 122 - łańcuch przeskoczył - na razie koszt części 820pln za komplet. Ciekawe, czy zawory dostały?Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Witam. Posiadam octavie rocznik 2009. Samochód kupiłem w 2014 z przebiegiem 136tys. W historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku. Samochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem. Dzis mam przebieg 155 tys. Tydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu. Części oryginalne, a robocizna w nieautoryzowanym serwisie cieszącym się dobrą renomą. Koszt 1300zł i dwa lata gwarancji. Zastanawiam się jak długo będzie ok. Tak jak większość z Was czytałem wszystko co tu opisujecie i pocieszałem się, że mnie to nie dotyczy. Pozdrawiamcviartus
Komentarz
-
-
cviartus,
napisz coś bliżej :?: - to może być ważne dla osób planujących wymianę rozrządu.
Zamieszczone przez cviartusW historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku
Zamieszczone przez cviartusSamochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem
Zamieszczone przez cviartusTydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu.
Na jakich olejach silnikowych auto jeździło (lepkość, marka) ?
Komentarz
-
-
Olej castrol 5w40.
Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.cviartus
Komentarz
-
-
Posiadam autko z tym silnikiem od stycznia i wczorajsze "odgłosy" podczas odpalania doprowadziły do małych dreszczy.
Samochód 100 km po przeglądzie z wyminą oleju na Castrol syntetyk. Przebieg troszeczkę ponad 70 tys km.
Wczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
Po powrocie jeszcze kilka prób i wszystko ok (oczywiście tak na słuch)
Na zimnym co rano jest cisza.
Model auta 2012 wiec teoretycznie poprawiony.
Zastanawiam się czy to już pora na wymianę rozrządu :?: :shock:Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cviartusOlej castrol 5w40.
Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.
Zamieszczone przez kempes111Witam
Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU
Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.
Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.
Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.
Komentarz
-
-
Ja wymieniłem za 1300 oczywiście bez wariatora. On jest ok bo był wymieniony w 2012 tak jak pisałem powyżej. Ta część jest niestety mega droga.
[ Dodano: Sro 06 Kwi, 16 20:10 ]
Odgłos spod maski podobny do mojego przypadku. Ja też tak jeździłem przez 20000. Może będzie ok. Ogólnie chyba nie ma co panikować. Pisałem o swoim przypadku tylko po to żeby powiedzieć że jednak awaria może się zdarzyć. To chyba nie reguła. Taka mam nadzieję.cviartus
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kkuligowskiWczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
Jeśli masz możliwość to spróbuj ten dźwięk nagrać - raczej będzie się to powtarzało z różnym nasileniem i w różnych warunkach.
[ Dodano: Czw 07 Kwi, 16 22:26 ]
Powiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika :?: - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).
Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem :?:
Komentarz
-
-
dziękuje za podpowiedzi
zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kkuligowskidziękuje za podpowiedzi
zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?
Komentarz
-
-
Możecie się wypowiedzieć ?
Zamieszczone przez SonyPowiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).
Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem
Komentarz
-
-
Umawiałem w ASO Oct 1.4TSI (2009r, 86kkm) na wymianę kompletnego rozrządu. Pytając o partycypacje skody w naprawie oczywiście odpowiedz negatywna: że auto za stare, że to nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI. Tępe ch....
A jeszcze dobre było jak pan stwierdził, że klekotanie przy odpaleniu to normalne - głupio wyglądał jak mu pokazałem zrzut z erwina dot tego tematu.
Koszt naprawy jedyne 3500zł (Opole, we Wrocławiu wycenili na 3300zł)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsawSony,
FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40
Zamieszczone przez jacogto nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI.
Komentarz
-
-
Witam wszystkich,
Co powiecie Panowie na taki przypadek:
Pacjent Golf 6, 1.4 tsi CAXA 2010r., przebieg 120tyś. Walcze z tym juz z dwa lata, na początku zdarzało sie to okazjonalnie, tylko w zimne poranki, ostatnimi czasy zdarza się nawet jak jest ciepło (po dłuższym postoju) ale dużo ciszej. Byłem w kilku ASO, nic nie wiedzą, jedni, że popychacze, inni, że może jednak rozrząd (nastawnik). Wymiana/sprawdzenie popychaczy to 2,5-3tyś bez gwarancji, że pomoże. Bardzo mi to przypomina filmik ze strony 85 użytkownika kempes111 https://youtu.be/zrt7R0oNAVU Napisałem do niego PW ale nie bywa tu już chyba. Po rozgrzaniu stukanie całkowicie zanika, osiągi, zużycie paliwa wszystko ok. Może ktoś coś słyszał podobnego i coś doradzi. Stawiacie na popychacze czy może jednak coś z rozrządem?
P.S.
Nastawnik wymieniony w 2012r. na 03C109088E
Rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch) wymieniony pod koniec 2013r.
Olej, filtry zmieniane co 15tyś, ostatnio Millers EE 5w30
Komentarz
-
Komentarz